Sabtu, 25 Disember 2010

ADA CINTA

Mungkin tak siapa mengerti perasaan ini, ketika memerlukannya dia takada bersama walaupun melalui talipon sekalipun. Kemana dia berada ketika ini, aku merasa sunyi tanpamu.. perasaan sedih ku simpan tanpa kau sedari, namun ku tempuhi jua ku tabahkan hati ini supaya nampak natural di hadapanmu walaupun tercalit seribu kesedihan di hati dan wajahku, mungkin kau tak sedari kerana aku sering menafikan perasaan ku itu..
Mira kau seorang yang tabah itulah kata-kata yang selalu aku ungkapkan pada diriku jika aku dilanda sedih. Lamunan aku terhenti bila amir menyentuh bahuku..”hai sayang!!, dengan riak wajah yang terkejut ku usap dadaku..dan ku sambut dengan senyuman..’nape ni? Abang tengok sayang selalu mengelamun abang datang pun sayang tak sedar..sapa amir.di benak ku puas mencari jawapan yang ingin ku beri kepada amir supaya amir tidak risau tentang aku..emmm, manaada sayang tengok laut tu!! Indah sangat pemandangannya rasa tenang jer..melihat reaksiku amir hanya menganggukkan kepalanya tanda setuju dengan jawapan ku.
Dialah lelaki yang bertahta dihatiku kini..sekarang kami di tahun akhir dalam jurusan perniagaan di sebuah universiti tempatan. Genap dua tahun hubungan kami, tak sangka begitu cepat masa berlalu, walaupun pada mulanya insan bernama amir aku rasakan tidak wujud pada awalnya kini hati sama-sama terpaut itulah cinta namanya..woi mira kau ni asyik berangan jer aku cakap pun kau tak dengar penatlah cakap dengan kau ni, rungut ain..em,apa dia cik ain oii aku dengar lah apa kau cakap kau laparkan..em jomlah kita pergi makan mcd sekarang lunch hours murah siket. Lebar senyuman ain dilemparkan kepada aku kerana dia merasakan aku faham apa yang dia inginkan waktu ini....BERSAMBUNG

Tiada ulasan:

Catat Ulasan