Selasa, 11 Januari 2011

BAB 3- HUJAN MULAI BERHENTI


Bab 3 
Matahari semakin menampakkan cahayanya, jam dah menunjukkan 7.26pagi, pagi-pagi lagi aku dah mengadap depan laptop ni lepas subuh tadi. Kelas aku harini start kul 11.00.Aktiviti aku hari ini, buat sarapan seperti biasa cukup sekadar biskut 3 keping, susu segelas bersama oren sebiji, walaupun student aku perlu menjaga kesihatan diri yelah badan mau pakai lama.. ikotkan sem depan aku dah kena praktikal  insyaallah xada aral yang menghalang tahun 2011 ni juga aku settle " BACHELOR OF BUSINESS ''Ku lihat jam dah hampir 10.00pagi, aku bingkas bangun untuk bersiapke kuliah, sewaktu sampai di dewan kuliah ku lihat masih ada lagi kawan sekelas ku berada di luar dewan dari jauh ain sedang berborak dengan rakan yang lain, aku menghampirinya ain terus memberitahuku bahawasanya hari ini kelas dibatalkan tiba-tiba kerana pensyarah ada hal kecemasan yang tak dapat dielakkan. Emm, selamat aku hari ini kalau tak menjawablah aku dengan pensyarah tu.
Sedang kami rancak berborak sambil menuju ke kafeteria aku teringatkan amir, kenapa dia tak mesej atau telepon aku bagitau kelas batal, amir mana?  tanyaku pada ain, tak tau tak nampak pun harini, balas ain. Eh bukan kau ke yang lebih tahu? Ain memerliku semula. Em ye cik ain kalau aku tau dia di mana taklah aku tanya cik Ain Farhana Husna Binti Ahmad Fadil. Relaks la mira aku gurau je lah jangan la amik hati, pujuk ain. Jom aku belanja kau air yer biar sejuk sikit, terus ain menarik tanganku. Takkan air je kot? Yelah-yelah kau nak makan apa aku belanja makan dan minum sekali. Ha macam tulah beb aku sayang kau lebih lah. Eleh Amir tu nak letak mana? Ain mencebik kepadaku. Hehe balasku.
Ain adalah teman aku yang paling rapat, kami berkenalan sewaktu mula-mula lagi mendaftar masuk untuk melanjutkan pelajaran disini, begitu juga Amir. Em Amir? Mana dia ni kenapa dia tak kelihatan, padahal malam tadi rancak sekali berborak dengan aku. Aku mencapai  telifon bimbitku dan mendail nombor amir, namun tiada sebarang tindak balas yang ku dapat. Huhmmmmm, Ain menghampiriku dengan makanan yang masih di tangannya, apahal kau mengeluh ni? Em  tak ada apa-apalah aku tengah fikir pasal Amir ni. Sekarang kita makan dulu lepasni kita cuba tanya teman  Amir, emmm kadang-kadang idea Ain ni boleh dipakai juga. Tapi aku tak ada seleralah, oit cik Mira cantik muka kau aku dah belanja ni pun cukup baik tau, tolong habiskan pun banyak alasan kau. Cepat makan, jangan nak mengada-ngada yer, rungut Ain. Yelah aku makan ni, terima kasih belanja aku hari ini. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan